Een hechtere samenwerking tussen naasten en verzorgenden kan aanzienlijk vergemakkelijkt worden wanneer in de voorwaardelijke sfeer een aantal zaken beter geregeld worden. Onder randvoorwaarden treft u tips en materiaal over deze voorwaardelijke zaken: over Ondersteunde functies, ICT en architectuur.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Informatie over het ziektebeeld en de indicatiestelling kan en moet anders en in gewone taal door het CIZ gecommuniceerd worden.
- Voorzie tafels in restaurants en café’s van ingelegde schaakborden en nodig hiermee uit tot een spelletje. (De Bieslandhof)
- Maak duidelijk welke steun naasten van het huis kunnen verwachten, als zij zelf ook aandacht nodig hebben.
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Een 'afdelingsknuffelhond' geeft echt huiselijkheid: bewoners en naasten kunnen met 'm knuffelen, maar ook helpen met uitlaten (Tip van het Huis, Humanitas, Deventer)