Een hechtere samenwerking tussen naasten en verzorgenden kan aanzienlijk vergemakkelijkt worden wanneer in de voorwaardelijke sfeer een aantal zaken beter geregeld worden. Onder randvoorwaarden treft u tips en materiaal over deze voorwaardelijke zaken: over Ondersteunde functies, ICT en architectuur.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken

Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Laat net als het Bartholomeus Gasthuis op de website zien welke serviceappartementen en –woningen verhuurd zijn. biedt serviceappartementen en –woningen. (Bartholomeus Gasthuis)
- Integreer kinderopvang in het gebouw. Maak het zo dat ouders met de kleintjes een plein of atrium over moeten om binnen en buiten te komen. Dat is goed voor het onderling contact.
- Een open receptie en stoelen bij de receptie zorgt voor een informeler contact tussen receptie en bewoners/bezoekers. (Tip van Zorgvisite, De Santmark, Castricum)
- Als er een hoek met computers in het verpleeg- of verzorgingshuis is, hang daarbij dan een instructie met de mogelijkheden die een computer je biedt op, zoals De Geinsche Hof dat heeft gedaan.
- Maak als voor verhuizing naar het verpleeghuis de thuiszorg over de vloer kwam gebruik van het logboek van de thuiszorg. Het is een belangrijke bron van informatie over de fysieke, psychische en sociale situatie van de bewoner.


