Een hechtere samenwerking tussen naasten en verzorgenden kan aanzienlijk vergemakkelijkt worden wanneer in de voorwaardelijke sfeer een aantal zaken beter geregeld worden. Onder randvoorwaarden treft u tips en materiaal over deze voorwaardelijke zaken: over Ondersteunde functies, ICT en architectuur.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- De medewerkers van Bartholomeus Gasthuis, inclusief de directie, hebben hun werkplek op de tweede verdieping tussen de appartementen en woongroepen in. (tip uit thuis Voelen gids) Je houdt feeling met de mensen voor wie je werkt en de “kostbare begane grond kun je maximaal inzetten voor de bewoners.
- Maak de ingang uitnodigend, zet er bijvoorbeeld bloeiende planten in, zodat mensen aangetrokken worden en met een glimlach naar binnen gaan. (Tip van Zorgvisite, Hoge Veld, Den Haag)
- Maak duidelijk welke steun naasten van het huis kunnen verwachten, als zij zelf ook aandacht nodig hebben.
- Voor de creatievelingen in het huis: maak een buitenatelier in de tuin dat aanspoort tot het inzetten van creatieve talenten. (Tip van Zorgvisite, Vondelstede, Amsterdam)
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011